09 november 2005

Hong Kong Express

At rejse rundt i Asien er altid en lidt af et eventyr og for det meste har man råd til bedre hoteller end man ville have haft i Europa. Alle hoteller i hele verden syntes at være indrettet efter den samme model. Her tænker jeg ikke på Konge eller Præsident suiterne, men de hotelrum vi almindelige dødelige har råd til. Så for det meste er det bare hvor gode faciliteterne er i hotelrummet der udgør forskellen på godt og dårligt.

Det allerførste jeg inspicerer når jeg kommer ind i et nyt hotelrum er badeværelset. Af en eller anden grund er toiletter på hoteller anderledes end dem du ville finde i et normalt hjem. De lader til at have en forkærlighed for den model jeg kalder: "Oversvømmeren 2000". Når man trækker ud, bliver der pumpet vand ned i toiletskålen så hurtigt at der danner sig en hvirvel der får hele indholdet til at snurre rundt i forrygende fart mendes vand og indhold stiger op mod kanten med en alarmerende fart. Alle instinkter siger "Lad mig komme væk" og jeg stormer ud af badeværelset og smækker døren bag mig med et brag. Jeg læner mig op af døren i forventning om at den vil blive skyllet væk af en stormflod af toiletvand. Der sker selvfølgelig ikke noget og min bedre halvdel kigger på mig og..

Kone: "Hvad laver du nu?"
Mig: "øh... ikke noget.. jeg mener ikke noget særligt..."
Kone: "Har du nu leget med toilettet igen?"
Mig: "Nej nej, jeg skulle bare...jeg ville... øh.. du ved nok... jeg går lige ud og vasker mine hænder"
Kone: "Du kan lige så godt vænne dig til det, vi skal være her i fem dage"

Selvfølgelig vænner jeg mig aldrig til det, selv om at vandet altid som ved et mirakel stopper 2 millimeter fra kanten og bliver suget ud med en høj 'SLURRRRRP' lyd.

TV'-et er også vigtigt, det kunne jo ske at de viste en Simpsons episode jeg kun har set tre gange før. Sengen som sædvanlig er blevet redt af Supertjenestepigen og det er næsten umuligt at få sengetæppet og dynen revet løs. Når de endelig kommer fri er lagenerne blevet så løse at de bliver sparket ned i fodenden i løbet af natten. Køleskabet skal man også holde sig fra medmindre man har en stor friværdig i sit hus. Til sidst trækker jeg gardinenerne fra for at se....


Ingen kommentarer: