08 november 2005

London som set i dit køleskab

Forleden dag tog jeg mig endelig sammen til at rydde lidt op i alle de fotoer jeg liggende på min harddisk. Efter vi har fået digital kamera er antallet af fotoer vi tager gået drastisk op. Så hvis ikke man luger ud finder man hurtigt at alt pladsen på éns harddisk er skrumpet alvorligt ind.
Da jeg kom til ovenstående billede syntes jeg at det virkede bekendt og kunne ikke rigtigt finde ud af hvor jeg kendte det fra, ud over altså at det er et billede af det Engelske Parlament.
Senere samme dag efter vi havde været ude og købe ind og var ved at sætte vores indkøb på plads, stødte jeg på en HP sauce flaske. På etiketten fandt jeg det samme billede taget fra næsten samme vinkel. Mysteriet var løst og jeg sove trygt uden at ligge vågen hele natten og tænke på hvor jeg kendte billedet fra. Et typisk eksempel på hvordan kunsten efterligner ting i køleskabet.

Ingen kommentarer: