10 december 2005

Inselbergs, Hø-stakke & Tandhygeine

På vores Perth - Queensland tur kom vi igennem South Australia og der på Eyre Peninsula stoppede vi for at se nogle såkaldte inselbergs (store sten der stikker op af jorden) der bliver kaldt Murphy's Haystacks (Murphy's Høstakke).

De bliver kaldt hø-stakke fordi det er dét de ligner når man ser dem på afstand. Tæt på ligner de, efter min mening, mere halvrådne tænder der trænger til en tandlæge og hans udtrækker tang. (Jeg var lidt fristet til at her indsætte en grum vittighed om det berømte/berygtede Engelske smil, men det gør jeg altså ikke).

Stenene fik mig til at tænke på den Norske film de altid viste os i skolen om Karius og Baktus.
De må have vist os den film mindst to gange om året fordi jeg kan huske den udenad.

"Vi vil ha' wienerbrød"
"vi vil ha' wienerbrød".

De bedste antihelte nogensinde, Karius & Baktus.

Ingen kommentarer: