02 januar 2006

Spanske vin fra Argentina

Da vi boede i Darwin inviterede vi en gang nogle venner over til en BBQ (grillaften) og jeg besluttede at vi skulle have en Spansk rødvin til maden. Ikke for at der noget i vejen med de Australske vine, men på grund af det store udvalg kan det godt nogen gange være lidt svært at finde en god Australsk vin. Fordi Australien selv producerer masser af vine og på grund af landets geografiske beliggenhed, er det ikke det store udvalg af udenlandske vine der kan findes i butikkerne. Da jeg boede i Danmark var en af mine favoritter Rioja. Efter min mening går man næsten aldrig galt i byen med en Rioja, næsten uanset prisklassen.
Så jeg drog ud i byen på udkig efter en "bottleshop" med et godt udvalg af udenlandske vine. Niksen Biksen, jeg kunne ikke finde så meget som én Spansk vin nogen steder.
Nogen gange når man mindst venter det kommer der en løsning på ens problemer ud af det blå. Jeg stod i en butik med en vin fra Argentina i hånden, da det gik op for mig at de jo taler Spansk i Argentina. Missionen var afsluttet med succes, jeg købte nogle flasker og kørte hjem. Det var først halvvejs hjemme at det gik op for mig hvor fjollet min logik havde været. Vinen viste sig dog at være god, så siden har jeg ofte købt "Spanske" vine fra Argentina.

Vil du vide mere?
Rioja

Ingen kommentarer: