09 februar 2006

Pissekoldt

For tiden arbejder jeg på en stor byggeplads. Hoved ventilationrummene er af frilufts-typen med kun tre vægge og et tag. Fy for den lede hvor er det dog koldt, jeg kan ikke forstå hvad jeg klagede over da jeg arbejde i lignende ventilationsrum i Darwin og Singapore i fyrre graders varme. Bare jeg var dér nu.
Det værste ved mit arbejde er at jeg ikke bevæger mig så meget, for det meste står jeg bare og prikker til min laptop komputer, mens jeg prøver at få genstridige elektroniske ting til at snakke det samme sprog. Knæbøjninger og kuskeslag er kun en lille hjælp. Kaffe varmer lidt, men mest fordi jeg hele tiden render på toilettet, jeg er ikke udstyret med en selskabsblære.
Det er et krav på pladsen at alle har sikkerhedshandsker på, men heldigvis er de kun interesseret i at beskytte mine håndflader, fingrene er de ligeglade med. Så for at kunne betjene min laptop uden at "fede fingre" syndromet har nogen indflydelse på min arbejdsgang, har jeg klippet fingrene af min handsker. Otto Ottefinger kvajede sig, det tog lidt inden at han indså at det nok var en god idé at tage handskerne af inden han klippede fingrene af (han kan stadig pille næse men er sygemeldt for tiden efter at have skåret en af de andre fingre alvorligt på en frossen busemand han havde tørret af i bukserne).
Den typiske Englænder er meget tilbageholdende i hans talemåde. Han bruger ikke udtryk som: "Det er så koldt at jeg kunne pisse isklumper" eller "Jeg kan ikke føle mine røvballer mere". Nej, når det er så koldt at hans næse fryser af og ryger på gulvet for at smadre i småstumper, bukker han sig bare ned, samler resterne op i sit lommetørklæde og putter dem i lommen, mens han stille bemærker: "Kulden bider sandelig i dag".

Det værste er at det har været en mild vinter her i det sydlige England, indtil videre.....

Ingen kommentarer: