05 februar 2006

Støvsugerbiler

Forleden på vej til arbejde overhalede jeg en såkaldt "Smart Car" og tanken slog mig at den ligner en støvsuger mere end den ligner en bil. Den næste tanke jeg fik var at hvis det er en støvsuger så må den da have en pose til støvet siddende et eller andet sted.

Jeg besluttede mig til at efterforske lidt. Hver gang jeg kørte forbi en Smart Car, kiggede jeg så nøje muligt på den som jeg kunne uden at miste kontrollen over min egen bil. Det er ikke så svært som det lyder, der er masser af dem på vejene omkring London og da de kører mindst 10 miles under fartgrænsen overhaler man dem næsten konstant.
Jeg kom til den konklusion at de ikke har en pose, men derimod en sæk og at sækken sidder bag rattet.
Smart Cars bliver tilsyneladende allesammen kørt af middelaldrende kvinder af den type der har skubbet sæddet så langt forud som det kan lade sig gøre og alligevel læner de sig mod forruden så langt som sikkerhedsselen tillader. De har alle et halvskræmt udtryk i ansigtet som om at en galning hvert øjeblik kunne finde på at svinge en økse gennem sidevinduet: "Heeeere's Johnnieee!".


P.S. Jeg er godt klar over at denne blog post er ret så ubehøvlet over for middelaldrende kvinder, jeg burde nok ikke skrive blogs lige efter en køretur.

Ingen kommentarer: