15 februar 2006

Toiletspil

Jeg plejede at spille "Snake" (slange) meget når jeg gik toilettet før i tiden. Jeg ved godt at sådan en udtalelse kan misforstås, til dét vil jeg bare sige; du skulle skamme dig med sådan en beskidt fantasi! Hvad jeg snakker om er spillet Snake som man finder på Nokia mobiltelefoner. At sidde på tønden er totalt spild af tid fra et intellektuelt synspunkt og det er derfor jeg altid har læsestof med når der skal pustes grise op. Jeg render normalt ikke rundt med bøger eller blade når jeg er på arbejde og jeg læser alle mine nyheder på nettet så jeg køber aldrig aviser (det skal lige indføjes at aviser er en udemærket erstatning for toiletpapir hvis man ikke lige huskede at checke toiletrullen inden man satte sig for at ruge æg ud). Men jeg har altid min mobiltelefon på mig og det har vist sig at være min redning hvad angår kampen mod kedsomhed i et fremmed toilet.
For nylig fik jeg en ny mobiltelefon af mit firma og til min store skuffelse var Snake blevet sendt på pension og i stedet var der installeret spillene; Street Race, Backgammon II og Golf Tour. Et hurtigt kig på spillene var skuffende og fik mig til at opgive telefonen som potte-underholdning. Med et suk affandt jeg med en fremtid hvor toiletgraffiti ville være det eneste foder for mine hjerneceller mens jeg marinerer i de eksotiske dufte der udgør atmosfæren på et offentligt toilet.

Under et besøg på et toilet så nyt, at ingen graffiti endnu havde materialiseret og det eneste læsestof var et klistermærke med instruktioner på hvordan man bruger toiletrullen, hev jeg telefonen frem for at give spillene en chance mere. Til min store overraskelse blev jeg totalt grebet af golfspillet (indsæt her din egen vittighed om at lege med en kølle og slå til nogle kugler). Jeg har altid regnet golf for et kedeligt spil (min mor spiller det!), fyldt med folk der render rundt i fjollet tøj (min mor spiller det...) og bruger mærkelige udtryk som; Par, Birdie og Bogey. Nu kan jeg tale med i deres green-sprog, jeg ved hvornår man skal bruge en driver eller en wedge og jeg drømmer om at lave et hole-in-one (som jeg altid troede betød at have sex på den første date).

Ingen kommentarer: