26 marts 2006

En Lektion i LSDFM

Jeg kan simpelt hen ikke udstå at lytte til radio i lange perioder af gangen, jeg hader det meste af den musik de spiller og jeg bliver hurtigt drevet til vanvid af dumsmarte radioværter (sikkert alle sammen med bakkenbarter så store som svinekoteletter og/eller et lille fipskæg på hagen). Så de sidste par måneder har jeg brændt og genbrændt genindspillelige CD'er med min egen musik og lydbøger så jeg havde noget fornuftigt at lytte på i bilen på vej til og fra arbejde. Jeg har en iTrip* til min iPod men radiobåndene her omkring London er totalt fyldte med radiostationer og desuden er iTrip og andre radiosendere ulovlige her i England på trods af deres begrænsede sendestyrke. Normalt ville jeg så have brugt min kassettebåndsadaptor men der var ikke nogen kassettebåndafspiller, kun en 6 CD skifter.

Forleden punkterede et af min dæk og jeg bladrede igennem bilmanualen for at finde løftepunktet for donkraften, da jeg kom forbi en overskrift i den sektion om radioen: Ekstra Ingangs Stik. Det viste sig at der i handskerummet var installeret et standard 3.5mm jack-stik for musikafspillere. Pludselig var min bil forvandlet til det største og dyreste ekstra udstyr til min iPod.

Et klassisk eksempel på LSDFM (Læs Så Den Forpulede Manual).

* iTrip er en lille radiosender der har en rækkevide på nogle få meter så man lytte til sin iPod over en radio der ikke har indgangsstik til ekstraudstyr. Man tilslutter sin iTrip til sin iPod og kan så finde den på radioen som enhver anden radiostation.

Ingen kommentarer: