13 marts 2006

Saint Patrick's Day i London

Det lader til at Irerne i London ikke har tålmodighed til at vente indtil den 17. marts med at fejre Sankt Patrick's Dag og fejrede den allerede den 12. marts. Det var kun ved et tilfælde at vi så optoget da vi gik på vindue-shopping i Londons centrum. Heldigvis havde jeg min mobiltelefon med så jeg kunne tage et par billeder.
Sankt Patrick's Dag er den Irske national dag og bliver fejret overalt i verden hvor man finder Irere (og det gør man stort set overalt). Grøn er den Irske nationalfarve så alle har mindst én belædningsgenstand på i denne farve og hvis man køber øl på en irsk pub på denne dag så er den også blevet tilsat grøn farve.

Jeg er ikke sikker på hvad en larve har med St Patrick's Dag at gøre, ud over at den er grøn, men dér var den altså.

Der var også nogen klædt ud som ølglas fyldt med Guinness, jeg skulle bare have været lidt hurtigere med mit telefonkamera.

Vil du vide mere?
Saint Patrick's Day

Ingen kommentarer: