10 april 2006

Star Wars Radio Drama

Jeg gjorde årets fund forleden i en velgørenhedsbutik: Star Wars The original radio drama, as heard on National Public Radio (Stjernekrigen, det originale radio drama, som hørt på Den Nationale Offentlige Radio). Alle de tre første film på Compact Disc! Star Wars, The Empire Strikes Back and The Return of The Jedi, cirka 15 timer af det største eventyr nogensinde set på film (Jeg ser bort fra de tre nye ikke helt så gode film, selvfølgelig). De kostede kun £5 stykket og vil underholde mig når jeg kører frem og tilbage til arbejde i mit X-wing kampfly (Det er i virkeligheden en Ford Airbag..... tror jeg nok, det er i hvertfald hvad der står på rattet).
George Lucas havde for $1 solgt rettighederne til den Amerikanske Offentlige Radio så de kunne lave et radio drama ud af det. Nogle af de originale skuespillere medvirker også.

Det mindede mig også om dengang Anna og mig gik i biografen for at se Special Edition Star Wars i Sydney i 1997. Det var den allerførste aften den blev vist i Australien og der var folk klædt ud som Storm Troopers, Princess Leia (komplet med snegle!), Han Solo, Boba Fett, Darth Vader og selv en Chewbacca. Der var ingen Luke Skywalker, hvem fanden gider også at være klædt ud som en tøsedreng?
Der blev udkæmpet blaster dueller i biografsalen og i sidste øjeblik før tæppet faldt (øh.. trukket til siden...) blev Leia befriet fra Darth Vaders klør.
Under reklamerne og forfilmen var der nogen der lyste med laser pointers op på lærredet. Det blev ved i nogle minutter før en kæmpestor rockertype, nede på en af de forreste rækker, rejste sig og vendte sig mod den totalt pakkede biografsal og råbte: "Hvis jeg ser så meget som en enkelt lille prik oppe på læredet under filmen, så får vedkommende med mig at bestille". Alle i salen jublede og de eneste laserprikker på læredet herefter, var dem George Lucas havde anbragt der.

Vil du vide mere?
Star Wars
Star Wars (radio)

Ingen kommentarer: